[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: برگزاری جشنواره تابستانه پژوهش و تعاملات صنعتی در روز صنعت خودرو با حضور وزیر صمت در دانشگاه علم و صنعت ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1403/4/19 | 
برگزاری جشنواره تابستانه پژوهش و تعاملات صنعتی در روز صنعت خودرو با حضور وزیر صمت در دانشگاه علم و صنعت ایران


جشنواره تابستانه پژوهش و تعاملات صنعتی در روز صنعت خودرو با حضور وزیر صمت (علی عباس علی‌آبادی)، دکتر یونسیان (رئیس دانشگاه)، هیات رئیسه دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو و محققان و فعالان صنعت خودرو روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳در محل سالن همایش مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.
 




در این مراسم،  ابتدا دکتر علی قاسمیان مقدم (رئیس دانشکده خودرو)، ضمن خوشامدگویی و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به معرفی اجمالی دانشکده مهندسی خودرو پرداخت و از زحمات و خدمات دکتر شجاعی‌فرد بابت تاسیس و تجهیز دانشکده منحصربه‌فرد مهندسی خودرو تشکر و قدردانی کرد و افزود: هر ساله در دانشگاه علم و صنعت ایران در ۲ مقطع جشنواره پژوهش و فناوری داریم که از صنایع مختلف و متناسب با رسالت جشنواره، دعوت به عمل می‌آید و هدف از برگزاری این مراسم ارتباط ساده و موثر با صنایع مختلف می‌باشد.
 


در ادامه مراسم، دکتر شجاعی‌فرد ضمن تشکر و معرفی کوتاهی از دانشکده خودرو گفت: تمام فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی خودرو مشغول به کار هستند و افزود: در مورد خودرو تحولی که بتواند جایگاه خوبی در دنیا داشته باشیم اتفاق نیفتاده، در صورتی که در دانشکده مهندسی خودرو و دانشگاه‌های دیگر در زمینه خودرو کارهای مثبتی انجام شده ولی صنعت از آن استفاده نکرده که باید یک سیاستگذاری و استراتژی خوبی برای صنعت خودرو داشته باشیم و مجلس آن را تصویب کند تا دیگر قابل تغییر نباشد.
 


 

دکتر یونسیان (رئیس دانشگاه)، در ادامه مراسم، ضمن خیرمقدم و تشکر از زحمات و خدمات دکتر علی‌آبادی گفت: دکتر شجاعی‌فرد، یکی از بهترین اساتید دانشگاه هستند چرا که ایشان با تاسیس دانشکده و پژوهشکده خودرو و تجهیز آزمایشگاه‌های به‌روز و همچنین جذب نیروی انسانی متخصص و ماهر و به کمال رسیده، در مدیریت این دو مجموعه کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام داده است.
وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران حدود ۲۰ سال پیش، در حوزه خودرو وارد شده و افراد شاخصی هم در این زمینه تربیت کرده و امکانات خیلی خوبی هم در دانشگاه مستقر شده است.
رئیس دانشگاه در ادامه گفت: در این دوره ما توجه ویژه‌ای به دانشکده‌هایی که ماموریت‌گرا کار میکنند، داریم که یکی از آنها دانشکده مهندسی خودرو است. و ما اعلام آمادگی کامل داریم که ماموریت‌هایی در حوزه تاسیس نهادهای تخصصی خودرو، مثلا در حوزه بهسازی و الکترونیک خودرو و نقاطی که از نظر صنعتی گره‌ است، ورود کنیم. همچنین در حوزه آزمایشگاه‌های مشترکی که می‌تواند نقش ملی داشته باشد و تجهیزات و قطعاتی که در خودرو استفاده می‌شود، تمام قد آمادگی داریم ماموریت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم.

 


عباس علی آبادی (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، در مراسم روز صنعت خودرو گفت: در سال ۲۰۲۳ کل درآمد خودرو سه هزار و ۳۵۰ میلیارد دلار بوده که رتبه اول درآمدزایی در جهان را داشته و این در حالی است که بر اساس آمار، کل درآمد کشور از صنعت خودرو ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است که نیمی از بودجه کشور را شامل می‌شود.
وی افزود: صنعت خودرو، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در کشور ایفا می‌کند به طوری که ۶۰ صنعت مرتبط با صنعت خودرو است صنعتی که ششمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می‌آید.
علی آبادی اضافه کرد: پارسال ۳۷ خودروساز یک میلیون و ۳۳۵ هزار خودرو تولید کردند، اما از التهاب بازار کاسته نشد، اما با این تعداد تولید خودرو، رتبه ۱۶ دنیا را به خود اختصاص داده و برای سال ۱۴۰۳ تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو را هدفگذاری کرده ایم.
وزیر صمت تشریح کرد: تخصیص ارز یکی از مباحث مطرح شده در صنعت خودرو است و هم اکنون ارز چند نرخی عملا لایه به لایه باعث ایجاد فساد می‌شود. فرض کنید پارسال به میزان مشخصی ارز به شرکتی پرداخت کردیم و تعدادی کالا وارد کرد، برای امسال پرداخت ارز را ۲ برابر کردیم، اما همان میزان کالا وارد کرد. 
علی آبادی گفت: ۹۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند که سهم ۱۲ درصدی در ارزش افزوده کشور دارد؛ رتبه ایران در تولید خودرو درطی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ از هجدهم به شانزدهم رسید و اگر امسال تولید ثابت بماند به رتبه پانزدهم راه خواهیم یافت. 
وزیر صمت در ادامه افزود: باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم و از آن حمایت کنیم؛ معتقد نیستم خودروسازان ما خوب هستند همچنین معتقد نیستم خیلی هم بد هستند، اما انتظار داریم به سمت تولید خودرو‌های روز و آینده حرکت کنیم.
وی افزود: در موضوع افزایش عمق ساخت داخل، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که باید بررسی شود، خودروسازی در مونتاژ خودرویی وارداتی از لاستیک ایرانی استفاده کرده و می‌گوید ۲۰ درصد، داخلی سازی شده که اشتباه است و باید منظور از عمق ساخت داخل بررسی شود.
علی آبادی با اشاره به راهبرد‌های اصلی در صنعت خودرو، گفت: برقی سازی راهی است که باید به سمت آن برویم؛ هم اکنون روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف می‌شود که باید ۷ میلیون لیتر آن را وارد کنیم از این رو برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است. 
به گفته وزیر صمت، مهم‌ترین اجزای قوای محرکه یک خودرو برقی شامل باتری، موتور، گیربکس و سامانه کنترل است که می‌توان در هر کدام اقدام به داخلی سازی کرد، اما در اولویت می‌توان از باتری شروع و اقدام به ذخیره انرژی کرد.
دکتر علی‌آبادی افزد: ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران داریم که برآنیم ۳ هزار ایستگاه جدید تا آخر امسال اضافه کنیم که این کار منوط به این است که همه اراده کنند و همه با هم بخواهند که این کار انجام شود، مردم، وزارت نیرو، تا این کار مهم انجام پذیرد که نقاط مثبت خوبی برای کشور خواهد داشت مثل: جنبه زیست محیطی، جنبه سلامت مردم، موضوع بنزین، کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات خودرو و هوشمندسازی خودرو و...  که با توجه به این جنبه‌های مثبت باید به سمت خودروهای برقی پیشرفت کنیم.
در پایان این جلسه دکتر علی‌آبادی به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

 

در ادامه این جشنواره توافق ‌نامه‌ای با شرکت پارس خودرو در خصوص تحقیق، توسعه و تکوین محصول خودروهای هیبریدی، برقی فی‌مابین شرکت پارس خودرو و دانشکده مهندسی خودور، امضا شد.
در پایان نیز شرکت کرمان موتور در رابطه با تفاهم‌نامه قبلی که با دانشگاه علم و صنعت ایران داشتند  به معرفی و دستورالعمل‌ مشوق‌های حمایتی در خصوص حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، معرفی فعالیت‌های شرکت کرمان موتور در جهت توسعه محصولات برقی پرداخت.


 
دفعات مشاهده: 449 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4657